20110517

that should be me :)


firstly aku rindu blogger..aku rindu family aku kat sane, rindu iman mimie eikaa...korang rindu aku tak..? aku menages bila aku engat kat korang...aku kuat menages skrang..kuat sesangat..aku un tak tau kenape..kadang2 un sbb bende kecik un aku nages..aku cemeng..kalah iman..hehe..emann aku rindu kau sangat2..aku bace blog kau man..kau mara aku tex dye ke? kau mara sbb aku masuk campur hal korang ke? sumpah aku tade niat pape un man..klau kau tak bagi aku tex dye aku tak tex iman..jjur jelaa okey..aku tau kau macam mane..aku bace blog kau bagus lahh kau happy walau un aku takde..kalau aku tade..aku taknak kau sedeh2 man..and jgn selalu gaduh ngan abah kau uhh..dye tersekse..tp dye slalu menafikan..kau un same je mcm dye..jgn sampai aku kawin korang..walau un korang anak-beranak..

esok dahh mula exam..farah tak datang..sbb ade hal yg tertentu..petang tdie farah pitam ag..jumpa doc then doc ckp maybe farah kene sawan..ape to penyakit sawan? sape tau? farah engad sawan uhh mcm kene rasuk..and farah pun merujuk lahh kepade laki farah..mr.google..


Apakah yang perlu dilakukan jika anak anda mengalami sawan ?
  • Baringkan dia mengiring dan pastikan kepala pada paras yang sama atau lebih rendah daripada badan.
  • Catatkan masa dan tempoh berlakunya sawan.
  • Jangan sekali-kali cuba memasukkan sebarang benda ke dalam mulut.
  • Jangan cuba sedarkan anak anda dengan menampar, menggoncang atau mengurut badannya.
  • Sekiranya sawan itu berterusan anda boleh memasukkan ubat sawan melalui dubur (suppositori diazepam). Sawan sepatutnya berhenti dalam tempoh 10 minit.
  • Bawa anak anda ke hospital sekiranya sawan masih berterusan dalam tempoh 10 minit selepas memasukkan ubat sawan.
Adakah demam sawan menyebabkan kerosakan otak kekal?
Sangat jarang berlaku, kanak-kanak yang mendapat sawan yang berpanjangan (dalam tempoh lebih 30 minit) mungkin boleh mendapat kerosakan otak kekal.


untuk tahu lebih lanjut tekan doctor anda..tapi doc uh ckp selalu kene kepade bdak bwh umur 3-5 tahun mcm uhh..p farah dahh 15 tahun..? abis macam mne lah?? hehe..rase mcm budak pulak..tp kan...farah dah 2 kali kene pitam yg same dlm tahun niehh..selalu nya tiap2 tahun mesti sekali je..tp taun niehh 2 kali..hmm..doc jgak cakap kadang2 sakit sawan niehh ade puncanya..selalu kehentak kepala pon bole menerima penyakit sawan niehh..hmmm part niehh no comment..biaa farah jee tau..farah jgak dinasihat kan supaya tak bediri lame2..sbb farah un tak tahu..

abis cite pasal penyakit farah..berbalik kepade tajuk..sepatut farah yg lebih tahu..sepatut farah yg lbeh fham die..tp kenape org yg baru kenal lebih arif? knape farah tak tau? kenape? adakah farah tak penting bg die? okey farah terkilan..klau farah tau pon tak sepenuh..hanye separuh je..farah selalu buang perasaan uhh jauh..taun nieh kan nak pese tak baek farah melayan kan perasaan sgt..sbb doc nasihat kan supaya kurang pikir yg membuat kan farah steress..nnti bertambah terukk..hmm..nothing to do..hak die..farah tak leh nak halang..tp die kene tau farah sayang sangat2 kat die..

p/s: mcm mne nak sembuh..tak suke mkn ubat~

I Love My Readers..thanks for the read :)


Do Read,Do Like,Do Comment

No comments: